sobota, 8 września 2012

Pierogi ruskie pikantne


Postanowiłam zaostrzyć smak tradycyjnych pierogów ruskich dodając do farszu pikantną paprykę. Połączenie okazało się rewelacyjne. Paprykę można dodać według upodobań, a jako ,że my preferujemy pikantnie, dodaliśmy sporo zarówno papryki jak i pieprzu.
 
Składniki:
 
Na ciasto:
3 szklanki mąki
1 szklanka ciepłej przegotowanej wody
1 jajko
2-3 łyżki oleju
sól

Na farsz:
 
pół kilo ugotowanych ziemniaków
40 dag białego sera
1 duża cebula
pieprz
5 łyżek pikantnej papryki w proszku
 
 
 
 
 
Z podanych składników wyrobiłam ciasto. Cebule pokrojoną na drobne kawałki podsmażyłam na oleju dodając pieprz i paprykę. Ugotowane ziemniaki ugniotłam i wymieszałam z serem rozdrobnionym na drobne kawałki. Następnie dodałam cebule i umieściłam farsz w krążkach przygotowanych z rozwałkowanego ciasta. Zagniotłam tradycyjne pierogi pomagając sobie specjalnym przyrządem. Ugotowałam we wrzątku (3 min od wypłynięcia) po czym jeszcze przypiekłam na patelni, by stały się chrupiące.
 
 
 

1 komentarz:

  1. Szanowna Pani
    w imieniu marki Almette chciałbym serdecznie zaprosić do wzięcia udziału w konkursie "Inspirujący Smak Natury". Do wygrania kulinarna podróż do Toskanii! Wystarczy chwila na stworzenie przepisu z użyciem ulubionego serka Almette, a to może Ty poczujesz smak słonecznej Toskanii!
    Szczegóły oraz regulamin znajduje się tutaj: https://apps.facebook.com/inspirujacy-smak/?fb_source=bookmark_apps&ref=bookmarks&count=0&fb_bmpos=2_0

    OdpowiedzUsuń