niedziela, 2 września 2012

Ciasto cukiniowe z bakaliami


Zostałam wczoraj hojnie obdarowana warzywami. Nie jakimiś tam zwykłymi, "taśmowymi" lecz pochodzącymi prosto z ogródka. Były wśród nich świeżutkie cukinie. Postanowiłam zrobić coś nowego. W mojej kuchni jeszcze nigdy nie pojawiła się cukinia w wersji " na słodko". Do dzieła!



Składniki:
  • 3 szklanki startej ze skórką cukinii,ok.500g
  • 1 szklanka cukru
  • 1/3 szklanki cukru trzcinowego
  • 2 jajka
  • 3 szklanki mąki
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 150 g roztopionego masła
  • 3 łyżeczki sody oczyszczonej
  • łyżeczka ekstraktu śmietankowego
  • szczypta soli
  • 1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
  • 0,5h szklanka suszonej żurawiny lub rodzynek
  • 3/4 szklanki pestek słonecznika
  • 5 łyżek mleka
  • 1/2 łyżeczki startej gałki muszkatołowej
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 2 łyżki kakao

 
 
 

Zaczęłam od masła, które rozpuściłam i odstawiłam do ostudzenia. W tym czasie zmiksowałam wszystkie wymienione cukry (biały, trzcinowy i waniliowy) z jajkami i ekstraktem śmietankowym. Dodałam cukinie, sodę i masło, wymieszałam dokładnie. Kolejne składniki to mąka, mleko, kakao, sól, przyprawa do piernika, gałka muszkatołowa. Ciasto zostało potraktowane mikserem. Podczas tej czynności dodałam bakalie: słonecznik, orzechy włoskie i rodzynki. Piekłam 55 minut w 175 stopniach. Powyższe składniki starczają do wypieku trzech średniej wielkości keksówek lub dwóch standardowej wielkości. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz