niedziela, 12 sierpnia 2012

Pizza z serowymi bokami



Olimpiada trwa. Polska i Rosja walczyły dziś na siatkarskim boisku. Musiałam na tą okazje przygotować coś szybkiego i pożywnego. Postanowiliśmy zrobić pizze wykorzystując to co było w lodówce. Aby ją nieco urozmaicić zapiekliśmy na brzegach ser.


Składniki:

Na ciasto:
600g mąki pszennej
50g świeżych drożdży
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
4 łyżki oleju
2 szklanki wody

Na sos:
słoiczek koncentratu pomidorowego
3 ząbki czosnku
3 łyżki oregano
2 łyżki oleju
pieprz

Dodatki:
15 g salami
20g sera
cebula
pół szklanki oliwek













Drożdże rozpuściłam w szklance letniej wody. Następnie wyrobiłam ciasto z podanych wyżej składników. Wykorzystałam męskie ręce-niezbędnik przy wyrabianiu ciasta:) Ostateczna ilość wody zależy od chłonięcia mąki. Ostawiłam na pół godziny, aby podwoiło swoją objętość. W tym czasie przygotowałam sos. Do koncentratu dodałam ugnieciony czosnek, olej, oregano i pieprz. Ciasto rozwałkowałam, a w brzegi zawinęłam ser. Dokładnie zagniotłam, żeby nie wypłynął. Posmarowałam ciasto sosem, ułożyłam resztę sera, posiekaną cebule, salami i oliwki. Piekłam przez 15min w temperaturze 200stopni. Podane składniki dotyczą pizzy na grubym cieście, aby uzyskać cienkie należy podzielić je przez pół.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz