wtorek, 31 lipca 2012

Flapjack z bananami i gorzką czekoladą



Flapjack. W Anglii bardzo popularna przekąska do herbaty, w Polsce raczej nie doceniony. A szkoda. Naprawdę smaczne, zdrowe i pożywne ciastko bazujące głównie na płatkach owsianych. Postanowiłam sobie przypomnieć smak studenckich wakacji na wyspach i spróbować własnych sił. Przeczytałam,pomieszałam kilka przepisów, dodałam coś od siebie. Nie spodziewałam się, że stworzenie jednej z moich ulubionych przekąsek jest tak proste, co więcej mogę to mieć nie opuszczając Polski, a nawet własnego domu:)




Składniki:

1,5 szklanki płatków owsianych górskich

1 szklanka mąki pełnoziarnistej

2 łyżeczki proszku do pieczenia

3/4 szklanki brązowego cukru

1/2 szklanki oleju

pół szklanki wody

Dodatki:

2 banany

1,5 tabliczki gorzkiej czekolady

garść pestek słonecznika


W rondelku podgrzałam wodę rozpuszczając jednocześnie w niej cukier. Odłożyłam do ostygnięcia. W dużym naczyniu wymieszałam płatki, mąkę z proszkiem do pieczenia, pokrojone w kostkę banany, poszatkowaną czekoladę i słonecznik. Dolałam olej oraz wcześniej przygotowany syrop cukrowy. Całość wymieszałam, rozlałam do formy i piekłam przez ok 25 minut w temperaturze 180 stopni. Good morning London:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz