poniedziałek, 9 lipca 2012

Tarta dnia! Mintaj, brokuły i pomarańcze… Zdrowie przede wszystkim:)



Musiałam wypróbować to połączenie: ryba plus pomarańcze. Wielokrotnie o nim słyszałam, ale nigdy nie próbowałam. Pomyślałam o tarcie. Wyobraźnia podpowiadała mi, że to będzie dobra kompozycja. Zrobiłam więc moje ulubione pełnoziarniste ciasto, ułożyłam na wierzchu składniki i włożywszy całość do piekarnika, czekałam z niecierpliwością na efekt.



Składniki:
Na ciasto:
5 szklanki mąki pełnoziarnistej
125g margaryny
ciepła woda
szczypta soli

Na farsz:
szklanka brokuł
2 duże ryby, np. mintaj
duża pomarańcza
zioła prowansalskie, pieprz






Ciasto przygotowałam jak zazwyczaj. Wymieszaną, przesianą mąke z margaryną, podlałam niewielką ilością ciepłej wody. Posoliłam, wyrobiłam elastyczne ciasto i w takim stanie odstawiłam je do lodówki na kilkanaście minut. Po tym czasie rozwałkowane, nakłute widelcem ciasto podpiekłam w 180 stopniach przez 10min.







Następnie usmażyłam rybę na patelni, posypując ziołami i pieprzem. Pomarańcze pokroiłam w kostki, brokuły podzieliłam na małe części. Poszatkowałam również mintaja na ok.1cm kostki. Wszystkie komponenty ułożyłam na podpieczonym wcześniej cieście i piekłam jeszcze 20 min. w 180stopniach. Wszystkim smakowało ,a ja byłam pozytywnie zaskoczona ,że ta kompozycja rzeczywiście świetnie współgra.






1 komentarz: