sobota, 30 czerwca 2012

Tarta dnia! Rabarbar, truskawki i pełne ziarno



Jak już wspominałam spod moich rąk ostatnimi czasy wychodzi wiele tart. Staram się aby były jak najzdrowsze, dlatego nie stosuje innego ciasta niż brązowe. Dzisiejsza tarta, to nie tylko pełnoziarnisty spód, ale również znajdująca się na wierzchu pełnoziarnista kruszonka. Gdybym mogła zmieniłabym wszystkie produkty na świecie na właśnie takie!! :)


Składniki:

Na ciasto:

1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej
125g margaryny
ciepła woda
szczypta soli
Na kruszonkę:

60 g mąki pszennej razowej
60 g brązowego cukru
40 g masła
Dodatki:
rabarbar (3 łodygi)
szklanka truskawek
2 łyżeczki brązowego cukru



Ciasto: Przepis na ten spód wykorzystałam już wcześniej. Wymieszaną, przesianą mąke z margaryną, podlałam niewielką ilością ciepłej wody. Posoliłam, wyrobiłam elastyczne ciasto i w takim stanie odstawiłam je do lodówki na kilkanaście minut. Po tym czasie rozwałkowane, nakłute widelcem ciasto podpiekłam w 180 stopniach przez 10min.

Kruszonka: Masło roztopiłam, doprowadzając do wrzenia. Następnie na wyłączonym gazie dodałam mąkę i cukier.

Rabarbar przekroiłam wzdłuż, następnie na kilkucentymetrowe kawałki. Posypałam  2 łyżeczkami brązowego cukru i odstawiłam na parę minut, by zmiękł. Truskawki umyłam, obrałam a następnie ułożyłam ciasno na przemian z rabarbarem na wcześniej spreparowany spod. Posypałam kruszonką i włożyłam do piekarnika na 20 min (180stopni). Skromnie, zdrowo i smacznie;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz